Nawigacja

Topnews

ESA – technologia i edukacja razem w walce ze smogiem

Ponad 300 szkół ze stacjami pomiarowymi, przeszło trzy tysiące przeszkolonych nauczycieli i niemal 51 tysięcy uczniów objętych edukacją – to najkrótsze podsumowanie dotychczasowych efektów projektu Edukacyjnej Sieci Antysmogowej (ESA).

dowiedz się więcej

e-Polak potrafi! – rusza kampania Ministerstwa Cyfryzacji i NASK

Spoty telewizyjne, działania w prasie i internecie – to tylko niektóre działania, jakie zaplanowaliśmy w ramach naszej kampanii „e-Polak potrafi!”. Startujemy!

dowiedz się więcej

Bezpieczeństwo użytkowników OSE jako wyzwanie dla uczestników Hackathonu 590

Ogólnopolska Sieć Edukacyjna (OSE), której operatorem jest Państwowy Instytut Badawczy NASK, już niedługo zapewni dostęp do szybkiego i bezpiecznego internetu każdej polskiej szkole. Młodzi programiści, uczestnicy Hackathonu na Kongresie 590 mają szansę w ramach wyzwania NASK zaproponować rozwiązania, które pozwolą wykorzystać usługi bezpieczeństwa także na smartfonach uczniów szkół podłączonych do OSE.

dowiedz się więcej

NASK uruchamia postępowanie na mobilne pracownie dla szkół

NASK rozpoczyna postępowanie na dostawę wyposażenia mobilnych pracowni komputerowych, które szkoły wygrały w konkursie #OSEWyzwanie. Każdy zestaw składa się z 16 laptopów. Nagrody będą przekazywane do szkół w bieżącym roku szkolnym 2019/20.

dowiedz się więcej

Instytut NASK wśród sygnatariuszy deklaracji na temat bezpieczeństwa dzieci w internecie

„Deklarację współpracy na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie” z inicjatywy ministra cyfryzacji Marka Zagórskiego podpisali we wtorek w Warszawie przedstawiciele instytucji państwowych, operatorów telekomunikacyjnych, dostawców treści, portali internetowych i mediów. Państwowy Instytut Badawczy NASK jest jednym z jej sygnatariuszy.

dowiedz się więcej

Menu kategorii

Wydarzenia 2019

e-Polak potrafi! – rusza kampania Ministerstwa Cyfryzacji i NASK

Spoty telewizyjne, działania w prasie i internecie – to tylko niektóre działania, jakie zaplanowaliśmy w ramach naszej kampanii „e-Polak potrafi!”. Startujemy!

Kampania „e-Polak potrafi!” jest częścią projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne”, który realizujemy od 2017 r. To kolejny etap działań promujących korzystanie z technologii cyfrowych.

– To nie ulega wątpliwości: jesteśmy świadkami cyfrowej rewolucji. Dlatego zachęcamy Polaków, by chcieli i umieli z niej w pełni korzystać – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski. – W kampanii będziemy informować, edukować i pomagać w zrozumieniu tajników nowych technologii. Pomogą nam w tym ambasadorzy, influencerzy, psycholodzy i inni eksperci. Wszystko po to, by przekonać nieprzekonanych, że e-Polak potrafi, bo takie właśnie jest hasło tej kampanii – dodaje szef MC.

W kapciach

Realizowane w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne” działania dotyczą czterech obszarów: e-usługi, bezpieczeństwo w sieci, jakość życia i programowanie. Kampania „e-Polak potrafi!” to kolejna ich odsłona, w której koncentrujemy się na e-usługach. Od dzisiaj na antenach TVP, TVN i Polsatu emitowane są spoty zachęcające do załatwiania spraw urzędowych przez internet.

– Chcemy przekonać Polaków, że zamiast stać w kolejce w urzędzie, wiele spraw mogą załatwić bez wychodzenia z domu – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Razem z nami przekonuje do tego ambasador kampanii w obszarze e-usługi – aktor Michał Czernecki.

Sprawy urzędowe przez internet? E-Polak potrafi – obejrzyj spot.

– Możliwość załatwiania spraw urzędowych przez internet to bardzo duże ułatwienie. To komfort nie do przecenienia. (…). W stosunku do tego, co było, to rewolucja – mówi Michał Czerniecki.

e-Rodzic potrafi

Działaniom dotyczącym e-usług będą towarzyszyć materiały informacyjne dotyczące bezpieczeństwa w sieci. W tym przypadku za cel postawiliśmy sobie wzrost świadomości Polaków w zakresie bezpiecznego korzystania z internetu. Chcemy, aby nie tylko zdawali sobie sprawę z możliwych zagrożeń, ale – w razie konieczności – potrafili sobie z nim radzić. Przede wszystkim skupiamy się na bezpieczeństwie najmłodszych użytkowników internetu. Działania te będą uzupełnieniem prowadzonej przez MC i NASK od sierpnia kampanii „Nie zagub dziecka w sieci”.

I to dlatego wkrótce opublikujemy – tym razem adresowane do rodziców – spoty internetowe, w których wystąpi nasz kolejny ambasador. Kto nim został? Zdradzimy niebawem.

Dzisiaj możemy powiedzieć tylko tyle, że to osoba, która pomagać nam będzie także w promowaniu kolejnego obszaru kampanii – programowania. Realizując kampanię w tym zakresie staramy się udowadniać Polakom, że programowanie jest łatwiejsze i bardziej dostępne, niż wielu mogłoby się wydawać. Przekonujemy rodziców – prowadząc Kluby Młodego Programisty i promując inicjatywę CodeWeek, że to świetny pomysł nie tylko na pozalekcyjne zajęcia dla ich dzieci, ale i dobry pomysł na wspólne spędzanie czasu. Teraz pomoże nam w tym ambasador!

Więcej na ten temat – w najbliższych dniach.

Oswajamy internety

Już dziś Polacy drogą elektroniczną mogą korzystać z wielu usług, które oferuje im nie tylko administracja, ale i biznes. Mimo to wielu wciąż nie zdaje sobie z tego sprawy. To często osoby w średnim wieku i starsze, mieszkające w mniejszych miejscowościach. I to m.in. do nich adresowane są działania z kolejnego obszaru naszej kampanii – jakość życia.

– Przekonujemy nie tylko do tego, że korzystanie z internetu ma wiele zalet – ułatwia życie, a załatwienie wielu spraw czyni prostszym i mniej czasochłonnym, ale i udowadniamy, że to nie takie trudne jak mogłoby się wydawać – mówi minister cyfryzacji Marek Zagórski.

Kolejne odsłony kampanii będziemy realizować do końca 2020 r.

Długofalowo

Kampania „e-Polak potrafi!” jest realizowana przez Ministerstwo Cyfryzacji we współpracy z Państwowym Instytutem Badawczym NASK w ramach projektu „Kampanie edukacyjno-informacyjne na rzecz upowszechniania korzyści z wykorzystywania technologii cyfrowych”, dofinansowanego z Programu Operacyjnego Polska Cyfrowa 2014-2020. Projekt jest realizowany od września 2017 r.

Za przygotowanie kreacji kampanii „e-Polak potrafi!” odpowiada, wyłonione w drodze przetargu organizowanego przez NASK PIB, konsorcjum firm .bringMore advertising oraz Media Group Sp. z o.o.

Umowa obejmuje szereg działań realizowanych od lipca 2019 r. do grudnia 2020 r., w tym m.in.:

  • przygotowanie strategii oraz koncepcji kreatywnej kampanii,
  • przeprowadzenie kampanii reklamowej w internecie, w tym działania z instagramerami i influencerami,
  • przeprowadzenie kampanii kontentowej na portalach internetowych, w tym prowadzenie dedykowanego portalu tematycznego www.epolacy.interia.pl,
  • przeprowadzenie kampanii prasowej.
do góry