Nawigacja

Topnews

ESA – technologia i edukacja razem w walce ze smogiem

Ponad 300 szkół ze stacjami pomiarowymi, przeszło trzy tysiące przeszkolonych nauczycieli i niemal 51 tysięcy uczniów objętych edukacją – to najkrótsze podsumowanie dotychczasowych efektów projektu Edukacyjnej Sieci Antysmogowej (ESA).

dowiedz się więcej

e-Polak potrafi! – rusza kampania Ministerstwa Cyfryzacji i NASK

Spoty telewizyjne, działania w prasie i internecie – to tylko niektóre działania, jakie zaplanowaliśmy w ramach naszej kampanii „e-Polak potrafi!”. Startujemy!

dowiedz się więcej

Bezpieczeństwo użytkowników OSE jako wyzwanie dla uczestników Hackathonu 590

Ogólnopolska Sieć Edukacyjna (OSE), której operatorem jest Państwowy Instytut Badawczy NASK, już niedługo zapewni dostęp do szybkiego i bezpiecznego internetu każdej polskiej szkole. Młodzi programiści, uczestnicy Hackathonu na Kongresie 590 mają szansę w ramach wyzwania NASK zaproponować rozwiązania, które pozwolą wykorzystać usługi bezpieczeństwa także na smartfonach uczniów szkół podłączonych do OSE.

dowiedz się więcej

NASK uruchamia postępowanie na mobilne pracownie dla szkół

NASK rozpoczyna postępowanie na dostawę wyposażenia mobilnych pracowni komputerowych, które szkoły wygrały w konkursie #OSEWyzwanie. Każdy zestaw składa się z 16 laptopów. Nagrody będą przekazywane do szkół w bieżącym roku szkolnym 2019/20.

dowiedz się więcej

Instytut NASK wśród sygnatariuszy deklaracji na temat bezpieczeństwa dzieci w internecie

„Deklarację współpracy na rzecz bezpieczeństwa dzieci i młodzieży w internecie” z inicjatywy ministra cyfryzacji Marka Zagórskiego podpisali we wtorek w Warszawie przedstawiciele instytucji państwowych, operatorów telekomunikacyjnych, dostawców treści, portali internetowych i mediów. Państwowy Instytut Badawczy NASK jest jednym z jej sygnatariuszy.

dowiedz się więcej

Menu kategorii

Badania społeczne i edukacyjne

Badania społeczne i edukacyjne

Badania społeczne i edukacyjne pomagają poznać potrzeby, związane z efektywnym wykorzystaniem najnowszych technologii w edukacji oraz zdiagnozować ewentualne bariery w procesie dydaktycznym.

Badania naukowe i prace rozwojowe prowadzone są w zakresie upowszechnienia i podniesienia jakości edukacji wspomaganej technologiami informacyjno-komunikacyjnymi dla zrównoważonego rozwoju i budowy społeczeństwa informacyjnego. Prace w tym obszarze obejmują diagnozę osobowych, społecznych i kulturowych zagrożeń, związanych z użytkowaniem technologii informatycznych i komunikacyjnych. Mają też na celu inicjowanie działań, związanych z bezpiecznym i twórczym wykorzystaniem najnowszych technologii w procesie wychowania dzieci i młodzieży a także z przeciwdziałaniem wykluczeniu cyfrowemu osób z niepełnosprawnościami oraz osób defaworyzowanych społecznie.

do góry