Szkodliwe treści

Polak, Z

  • Bezpieczeństwo dzieci online, Kompendium dla rodziców i profesjonalistów;
  • Tom: -;
  • Strony: 98-101;
  • 2014;

Internet ma wiele twarzy – dla jednych będzie wspaniałym, nieograniczonym źródłem wiedzy i rozrywki, ułatwiającym kontakty międzyludzkie, dla drugich – śmietnikiem pełnym nieprawdziwych informacji i odrażających treści. Warto jednak pamiętać, że internet sam w sobie nie jest ani dobry, ani zły – jest tylko narzędziem w rękach ludzi, czasem mądrych i kreatywnych, a czasem bezmyślnych lub wrogo nastawionych do świata. Dorosły użytkownik, wychowany w świecie przed erą największego rozwoju internetu, podchodzi do treści tam zamieszczonych w sposób ostrożny, ma też wykształcone różne mechanizmy radzenia sobie z nieodpowiednimi materiałami, poddaje je krytycznej analizie i potrafi reagować (np. zgłaszać naruszenia regulaminu do administratorów czy zespołów reagowania). Zupełnie inaczej w świecie internetu porusza się dziecko – z racji wieku wrażliwe i podatne na różnego typu oddziaływania. Jest zatem szczególnie narażone na konsekwencje związane z kontaktem z tzw. treściami szkodliwymi.