Data Center

Usługa kolokacji polega na dzierżawie powierzchni montażowej wraz z niezbędną infrastrukturą teleinformatyczną w serwerowni

Opis usługi:

Kolokacja to usługa polegająca na przekazaniu wyspecjalizowanej firmie serwerów lub innych urządzeń teleinformatycznych do dedykowanych i specjalnie dostosowanych do tego celu Data Center.

Usługa kolokacji polega na dzierżawie powierzchni montażowej wraz z niezbędną infrastrukturą teleinformatyczną w serwerowni w celu umieszczenia w niej sprzętu Klienta z gwarancją odpowiedniego środowiska pracy. Nieodłącznym elementem usługi są usługi transmisyjne.

Jak działa usługa:

Kolokacja w NASK to usługa kompleksowa, w ramach której oferujemy:

  • możliwość umieszczenia pojedynczych serwerów (1U), dzierżawy całych szaf rack (42U) jak i poszczególnych odseparowanych modułów ½, ¼ rack
  • powierzchnię na własną szafę rack oraz na serwery wolnostojące
  • najwyższe standardy bezpieczeństwa fizycznego i środowiskowego
  • redundantne systemy (transmisja, zasilanie, klimatyzacja)
  • wysokiej klasy urządzenia transmisyjne zapewniające nieprzerwaną łączność
  • stały 24-godzinny nadzór nad sprawnym działaniem Data Center przez Centrum Zarządzania Siecią NASK
  • system monitoringu urządzeń Klienta z automatycznym powiadamianiem e-mail, sms i faks
  • dostęp do Data Center w trybie 24/7/365
  • szeroki zakres usług dodatkowych wliczonych w podstawową opłatę
  • możliwość wyboru metody rozliczania danych przesyłanych w sieci (za gwarantowane pasmo lub za przesłane dane)
  • możliwość rozliczania opłat za zużycie energii wg rzeczywistego zużycia (liczniki)
  • konkurencyjne ceny usług
  • możliwość umieszczenia infrastruktury serwerowej w centrum zapasowym NASK
  • obsługa urządzeń Abonenta:
    • monitorowanie - www,ftp, pop3, smtp (poczta), snmp (zarządzanie, wymagane hasło), icmp (ping)
    • „Pomocna dłoń”
    • restart urządzeń,
    • wyłączanie/włączanie urządzeń,
    • odłączenie i załączenie kabli urządzeń,
    • zmiana płyty CD
    • powiadomienie o awarii (e-mail i sms, lub e-mail i faks)

Korzyści:

  • optymalne, właściwe dla urządzeń teleinformatycznych warunki środowiskowe
  • bezpieczeństwo fizyczne i informatyczne sprzętu
  • przepływności danych dostosowane do potrzeb firmy
  • obniżenie kosztów dostępu do internetu, bez potrzeby inwestycji w drogie urządzenia aktywne (serwery, urządzenia telekomunikacyjne)
  • redukcja kosztów zakupu urządzeń podtrzymujących zasilanie i chłodzenie sprzętu teleinformatycznego
  • redukcja kosztów zakupu oprogramowania do zarządzania usługami
  • redukcja kosztów wyszkolenia i utrzymania personelu IT
  • redukcja kosztów związanych z zatrudnianiem pracowników technicznych zapewniających nadzór nad sprzętem w trybie 24/7/365
  • redukcja kosztów związanych z serwisem sprzętu
  • gwarancja dostępności usługi zapisana w umowach SLA: 99,5%