Symulator ASim Java

• Nazwa projektu: Symulator ASim Java
  • Źródło finansowania: NASK
  • Cel projektu: Celem projektu było stworzenie środowiska do symulacji systemów zdarzeń dyskretnych ASim/Java.

OPIS PROJEKTU:

ASim/Java realizuje paradygmat symulatorów sfederowanych. Przyjęte rozwiązanie daje możliwość budowy symulatorów złożonych systemów fizycznych poprzez łączenie, często przygotowanych przez odrębne zespoły naukowe, symulatorów elementów składowych takich systemów. Grupa współpracujących ze sobą w ramach jednego eksperymentu, rozproszonych symulatorów tworzy federację symulatorów. Takie podejście może stanowić bardzo dużą konkurencję dla komercyjnych, często drogich i kłopotliwych w użyciu symulatorów dostępnych na rynku.

REZULTATY PROJEKTU:

W ramach projektu przygotowano autorskie środowisko do symulacji systemów zdarzeń dyskretnych ASim/Java, które wspomaga tworzenie rozproszonych symulatorów różnych systemów fizycznych.

UCZESTNICY PROJEKTU:

• NASK

PUBLIKACJE NAUKOWE:

1. Niewiadomska-Szynkiewicz, E.; Sikora, A.; “ASimJava: a Java-based library for distributed simulation”, Journal of Telecommunications and Information Technology, s. 12-17, 2004.
  2. Sikora, A.; Niewiadomska-Szynkiewicz, E.; “FR/ASimJava: a federated approach to parallel and distributed network simulation in practice”, JTIT, s. 53-59, 2006.
  3. Sikora, A.; Niewiadomska-Szynkiewicz, E.; “A federated approach to parallel and distributed simulation of complex systems”, International Journal of Applied Mathematics and Computer Science, 17, 1, s. 99-106, 2007.