Nawigacja

Topnews

Rusza wielki konkurs #OSEWyzwanie!

Już od 19 sierpnia będzie można zarejestrować się i wziąć udział w konkursie, w którym do wygrania jest blisko 800 mobilnych pracowni multimedialnych dla szkół.

dowiedz się więcej

Nie zagub dziecka w sieci

dowiedz się więcej

Czy wiesz z kim Twoje dziecko spędza wakacje?

Wakacje na półmetku. Nasze dzieci są na obozach harcerskich, miejskich półkoloniach, spędzają beztroski czas u dziadków lub siedzą w domu i czekają na nasz powrót z pracy. Są zaopiekowane, bezpieczne, wiemy co i gdzie robią. Czy na pewno?

dowiedz się więcej

Polskie Forum Zarządzania Internetem 2019

Chcesz wiedzieć, kto rządzi polskim internetem? Co nowego dzieje się w sieci? Jak odnaleźć się w cyfrowym świecie oraz czy należy bać się sztucznej inteligencji? Jeśli są to tematy, którymi się interesujesz lub zagadnienia, które wykorzystujesz w swojej pracy – odwiedź Polskie Forum Zarządzania Internetem, które odbędzie się 9 grudnia 2019 r. w Warszawie.

dowiedz się więcej

EuroMath – komputery przychodzą niewidomym uczniom z pomocą w nauce matematyki

Nauka matematyki dla osób z niepełnosprawnością wzroku stanowi duże wyzwanie. Naukowcy w ramach projektu EuroMath pracują nad bezpłatną aplikacją internetową, w której zintegrowane będą w jedną całość narzędzia, dostępne dla uczniów niewidomych i słabowidzących, w tym edytory formuł i grafiki, ułatwiające pracę nad treściami matematycznymi.

dowiedz się więcej

Menu kategorii

Publikacje naukowe

Raport z badania Nastolatki 3.0

Ogólnopolskie badania młodzieży „Nastolatki 3.0” zostały zrealizowane przez Pracownię Edukacyjnych Zastosowań Technologii Informacyjno-Komunikacyjnych NASK.

Badania te są poszerzoną kontynuacją empirycznej eksploracji badań „Nastolatki wobec Internetu” z 2014 roku, które zostały zainicjowane i podjęte na zlecenie Rzecznika Praw Dziecka, a przeprowa­dzone przez NASK i Pedagogium WSNS.

Dzięki zastosowaniu podobnej metodologii w obydwu badaniach (metoda i technika, populacja, sposób doboru próby) stworzono fundamenty pod pierwszą w Polsce, kompleksową i systematycz­ną procedurę obserwacji i pomiaru postaw nastolatków wobec internetu. Istotne różnice pojawiły się w zakresie przyjętych celów, zbiorze problemów badawczych i zmiennych, a także zastosowanych narzędzi. Zawierały one najważniejsze pytania z kwestionariusza z 2014 roku wraz z obszernym zestawem nowych pytań i odpowiadających im kafeterii.

Celem badań była analiza aktywności nastolatków w Internecie, edukacyjnej roli Internetu i urzą­dzeń mobilnych, przyjmowanej przez nastolatki sieciowej tożsamości, ich zachowań, świadomości zagrożeń i sposobów reagowania na przemoc.

do góry